[openstandaarden] VRTnieuw.net: beperkingen owv copyrights...

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Sat May 24 23:21:31 CEST 2003

Ward Vandewege wrote:

>Zeer merkwaardig. Waarom is dat geen issue met de radio-streams? Daar is de
>content voor een veel groter stuk copyrighted. Of gaan ze die ook afzetten
>voor iedereen buiten Belgie binnenkort? Misschien kunnen ze overschakelen op
>een geluidsfragment elke 3 seconden of zo - even absurd.
>
>mvg,
>Ward.

Als er bijvoorbeeld iemand wordt geïnterviewed en op de achtergrond
draaid bijvoorbeeld een televisie waar The Simpsons op draaien en dit is
langer dan 7 seconden dan moet VRT hier geld voor betalen. Dat vertelde
toch iemand van VRT op de trein. Misschien is het wel voor die reden.
Dit bewijst voor mij ook dat copyright eigenlijk een beetje verouderd
zijn.  En niet aangepast is aan de digitale maatschappij...
Niet tegenstaand is het copyright verhaal beetje flauw. Hoeveel
nederlandstalige sprekers zijn er. Ze kunnen zelf bij houden hoeveel
keer er naar een filmpje gekeken is en daarop een berekening te doen.
Op televisie is het juist de bedoeling om zoveel mogelijk kijkers te
krijgen. Trouwens dat is ook een opdracht van de overheid.
Op internet om is de doelstelling zo weinig mogelijk want oei oei de
copyrights. Sorry maar dat is niet de opdracht van de vrt. De opdracht
is zoveel mogelijk bereik te hebben!

Onno