[openstandaarden] VRT

Frans Gerbosch Consulting fragerco at fragerco.com
Mon May 26 07:58:43 CEST 2003

On Sun, 25 May 2003, Jan Claeys wrote:

> Er zijn minstens 2 commerciële alternatieven voor Windows Media video
> streaming, en beide zijn vziw voor meer verschillende platformen geschikt
> dan Windows Media, zowel qua servers als qua clients:
> - Apple: QuickTime (o.a. Sørensen & MPEG4) (& Ogg Theora in de toekomst)
> - RealNetworks: Helix (o.a. RealVideo & MPEG4) (& Ogg Theora in de toekomst?)
> En daarvan zal nu minstens ook QuickTime *naast* Windows Media gebruikt worden,
> terwijl het in theorie Windows Media (bijna) overbodig maakt?

Blijkt dat het niet een Apple/QT based oplossing zou worden, maar een
envivio (http://www.envivio.com) MPEG4 streaming server die volgens de
specificaties van hun site:

	Win32 compliant operating systems using Intel
	optimizations as well as Microsoft DirectX®acceleration.

	All popular streaming PC clients, including QuickTimeâ„¢,
	RealNetworks®, and Windows® Media software playeproducts.

	Media playback through streaming and locally stored MP4 files.

	Fully compliant with ISMA 1.0 specification and MPEG-4 Systems.

	Comes with a preference settings panel allowing the user to choose
	a configuration that best fits the system.

	Available for PocketPC platform.

	Portable, C/C++ code for porting to set-top boxes and mobile
	devices.

	Available for Linux.

Ik ben benieuwd wat ze er van bakken. De plugin blijkt alleen voor MS
beschikbaar.

--
<------------------- Frans  Gerbosch  Consulting --------------------->
Frans Gerbosch                                Voice +32/(0)486/58.26.20