[openstandaarden] Elektronische belastingsaangifte ...

Andy Goossens andygoossens at pandora.be
Mon May 26 15:16:11 CEST 2003

On Monday 26 May 2003 14:40, Herman Bruyninckx wrote:
> Op <http://www.belgium.be/taxonweb/app/public/default.jsp> staat de
> portal voor de elektronische aangifte van de personenbelasting. Op het
> eerste gezicht een erg toegankelijke site.
>
> Is dit inderdaad zo voor iedereen? Zo ja, dan ga ik een
> felicitatie-mailtje sturen. Dat is ook een manier om de aandacht
> te vestigen op de problematiek van open standaarden :-)

Op
http://www.belgium.be/taxonweb/app/page/public/faq?contentkey=application_help_0145
blijkt het dat ze hebben getest met allerlei browsers (o.a. op Mac en RedHat,
maar enkel met IE, Netscape en Opera). Dat is toch al een pluspuntje dat vele
sites niet bieden.

Verder is er nog...
"Uw browser moet de volgende elementen toelaten:
cookies
java(script)
SSL"

Je hebt inderdaad javascript nodig om in te loggen (en te printen), maar voor
de rest valt het gebruik op het eerste gezicht redelijk mee.

--
// Andy Goossens

// Quote of the moment:
The real purpose of books is to trap the mind into doing its own thinking.
		-- Christopher Morley