Re:[Openstandaarden] [ISO-8859-1] E-government is er voor élke burger (fwd)

William Windels william.windels at pandora.be
Fri Nov 21 14:18:31 CET 2003

Hallo allemaal,

IK heb een mail opgesteld ivm.2 sites die voor mij, als blinde, niet
toegankelijk zijn.
Ik ben van plan om deze mail door te sturen maar ik ga hem hier eerst eens
posten zodat er eventueel nog dingen kunnen aan toegevoegd/gewijzigd
worden door mensen van deze lijst.

************* begin e-mail *******************

Geachte,

OP de mailinglijst van openstandaarden : www.openstandaarden.be, ontving=20
ik een mail van persberichten at vlaanderen.be i.v.m. E-government.

Ik ben blind en maak veel gebruik van het internet.

Daarom ben zeer verheugd dat er aandacht geschonken wordt aan deze=20
websites want ze bevatten enorm veel nuttige informatie.

Ik had dan ook enkele vragen over specifieke websites.

1.: www.kortrijk.be

Ik woon momenteel in Kortrijk en de site van Kortrijk=20
is volledig=20
ontoegankelijk voor blinden omdat de site volledig in flash is opgemaakt.

Als ik naar de site van Kortrijk surf: www.kortrijk.be, dan krijg ik het=20
volgende scherm te zien:

*********** screenshot ******************
                                                                      =20
Kortrijk

   [INLINE]
   Je hebt de Flash plug in nodig om deze site te kunnen bezoeken.
   Deze plug in kan je gratis downloaden op de site van Macromedia.
   Klik op 'Haal de laatste Flash plug in' en volg de instructies op de
   Macromedia installatiepagina. Zodra je plug in is ge=EFnstalleerd,
   verwelkomen we je op deze site!
   Wij raden je aan om Internet Explorer 5+ te gebruiken. Netscape
   browsers bevatten talrijke fouten die de correcte werking van de site
   kunnen verhinderen.
   [1][LINK] made by group94
    [2]Haal de laatste Flash plug in  [INLINE]
   [EMBED]

Aangezien ik geen flash kan gebruiken, is deze site dus volledig=20
ontoegnakelijk.
Is het ook de bedoeling van dit project om dergelijke sites te verbeteren?

2.: www.1207.be

Met deze site kun je alles opzoeken i.v.m. telefoonnummers.
De site is perfect toegankelijk maar het resultaat van de zoekopdracht=20
wordt weergegeven in een soort afbeelding.
Op die manier is het resultaat onzichtbaar voor mij.

Worden dergelijke sites ook gecontacteerd in het kader van dit project?