[Openstandaarden] openstandaarden en kinder bescherming

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Wed Nov 26 17:52:48 CET 2003

At 2003-11-26 15:34, you wrote:
 > Ik wil even na vraag doen aan openstandaarden in hoevere open
standaarden
 > een rol zou kunnen spelen ter beschermen van kinderen. Zijn er überhaupt

 > genoeg raak vlakken. Ik kan me voorstellen dat er verplicht in meta data

 > kan staan dat bepaalde gegevens niet voor kinderogen bedoeld zijn.
 >
 > heeft er iemand hier weet van of een algemeen zicht over. (hoeft niet
 > noodzakelijk op open standaarden gericht te zijn)...

Er bestaan een aantal standaarden voor dergelijke metadata.  Ik denk o.a.
aan het "Platform for Internet Content Selection" (PICS) en het "Platform
for Privacy Preferences" (P3P), beide te vinden bij het W3C.

Maar die zaken zijn niet verplicht natuurlijk...

NB: ik zie niet echt in wat er niet voor kinderogen geschikt zou zijn, maar
da's een andere discussie.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9