[Openstandaarden] [OT] openstandaarden en kinder bescherming

Ward Vandewege ward at pong.be
Wed Nov 26 18:09:48 CET 2003

Onno Timmerman wrote:
> Op dit laatste kan ik wel antwoorden: PORNO die in je mail box komt. Het
> komt erop neer dat ik onderzoek hoe kinderen het best beschermen op het
> internet. (en niet het kabeltje eruit trekken). Het internet
> observatorium heeft daar een advies rond gemaakt. Ik zelf ben niet voor
> al te veel regelmenten maar zelfregulering. Maar er zijn heel wat
> ongeruste ouders en mensen die controle willen uit oefenen.
> Betreft porno spam. Vindt ik dat de overheden massal de bestellers van
> de spam en de spammers met DOS aanvallen mag bestoken maar enfin...

[OT]

Da's toch niet echt een goed idee hoor - wat als iemand dan begint te
spammen in de naam van openstandaarden.be? Mag de overheid dan simpelweg
een DOS doen op openstandaarden.be? Het potentieel voor misbruik is veel
te hoog.

Nee; in de tegenaanval gaan met een DOS aanval is meestal geen goed
idee. Ik zou het toch niet leuk vinden als iemand (de overheid, de IFPI,
de RIAA, ...) dat zomaar ongestraft zou mogen doen.

mvg,
Ward.