[Openstandaarden] openstandaarden en kinder bescherming

Frans Gerbosch Consulting fragerco at fragerco.com
Wed Nov 26 19:00:10 CET 2003

On Wed, 26 Nov 2003, Onno Timmerman wrote:

>Ik wil even na vraag doen aan openstandaarden in hoevere open
>standaarden een rol zou kunnen spelen ter beschermen van kinderen. Zijn
>er überhaupt genoeg raak vlakken. Ik kan me voorstellen dat er verplicht
>in meta data kan staan dat bepaalde gegevens niet voor kinderogen
>bedoeld zijn.
>
>heeft er iemand hier weet van of een algemeen zicht over. (hoeft niet
>noodzakelijk op open standaarden gericht te zijn)...
>
>Onno

Er bestaat volgens mij een goed initiatief voor websites:

	http://www.icra.org/

Nadeel: uiteindelijk kan een webmaster zeggen dat het onschuldige data is
en toch hardcore op zijn site zetten....
Anderzijds zou je je kunnen afvragen waarom hij zo zou willen schokkeren
omdat dit ook averrechts gaat werken.... Zij die het juist wel willen
zien, gaan het niet vinden.

Frans Gerbosch

--
<------------------- Frans  Gerbosch  Consulting --------------------->
Frans Gerbosch                                Voice +32/(0)486/58.26.20