[Openstandaarden] OOo 1.1, wiki

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Thu Oct 2 14:16:34 CEST 2003

On Thu, Oct 02, 2003 at 01:59:27PM +0200, Tijl Vercaemer wrote:

> zie: http://www.openstandaarden.be/wiki/pmwiki.php/Main/OnderwijsCD

Sorry om nog een off-topic te zijn, zodra desktop@ opgezet is, wijkt
deze discussie naar daar uit.

Zoals al eerder opgemerkt zie ik het dus breder dan Onderwijs. Vandaar
de naam "desktop" die ik voorstelde.

Ik verwacht dat andere groepen (ik weet nog niet juist welke, maar
dat zien we wel), dit eerder oppikken dan het relatief logge onderwijs-
systeem. Het onderwijs is natuurlijk om principiele en praktische
redenen van cruciaal belang op langere termijn, maar op korte termijn
kan er een (onverwachte) doelgroep opduiken die een snelle uptake
doet. Om nu maar eens een heel extreem voorbeeld te noemen: bepaalde
instanties van openbare of private veiligheid die hun PC's niet aan
het Internet durven hangen uit schrik voor virussen etc. etc. of nog
een heel andere doelgroep die we nu zelfs nog niet opgemerkt hebben
(waar misschien standaardisatie op 1 heel goedkoop, massa platform
van belang is of ...).

Eenmaal die eerste groep een succes heeft, kan dat als aansteekvuur
[sorry voor het slechte Nederlands hier; alternatieve formuleringen
welkom] gebruikt worden om de (iets meer conservatieve) bewegingen
mee te trekken.

Laten we hier nu de markt bepalen wie nu eerst gebaat is bij deze
techonologie, in plaats van ze zelf aan een bepaalde doelgroep op
te dringen.

Daarom misschien een aparte wiki (??) die eindigt op "Desktop" of
toch samen laten met "OnderwijsCD" ?

Peter