[Openstandaarden] ter goedkeuring: spreidingsplan.be - brief Anciaux

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Thu Oct 2 15:56:26 CEST 2003

On Thu, Oct 02, 2003 at 02:11:56PM +0200, Dirk Feytons wrote:

> Waarom niet het volledig gratis + open source PDFCreator?
> http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

Misschien naief, denk ik dat html een fundamenteel betere keuze
is om te promoten dan pdf:

html is door W3C gestandaardizeerd, pdf is eenzijdig neergezet
door een firma met bedenkelijke reputatie wegens sterke drive
richting DRM. Hoe lang duurt het voor pdf in een richting gaat
die niet meer door iedereen als "open" aanzien wordt, al was het
maar om het kraken van DRM versies van .pdf documenten
moeilijker te maken.

Peter