[Openstandaarden] Congres

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Fri Oct 3 09:58:33 CEST 2003

On Fri, 3 Oct 2003, Onno Timmerman wrote:

> Als er dan intresse is vanuit openstandaarden dan moeten we eens samen
> zitten om te zien wat er mogelijk is. Wie er gaat spreken en over welke
> inhoud.

Ik heb zulke dingen al vaak gedaan, en heb dus teveel ervaring :-)
Meewerken wil ik natuurlijk wel.

> Ik blijf er wel bij dat er twee zaken moeten uitgelegd worden. Open
> standaarden en Vrije Software
> 1. Wat zijn openstandaarden. Waarom zijn open standaarden belangrijk.
> Hoe open standaarden implementeren
Wat betekent deze laatste zin? De standaard is een _specificatie_, en
is op zich dus niet te implementeren...
Of bedoel je: hoe moet de overheid te werk gaan om open standaarden te
kiezen en/of eventueel te laten opstellen?

> 2. Wat is Vrije Software. Kan Vrije Software een kostenbesparing
> betekenen voor de gemeente.
Die laatste vraag is te triviaal, en ontaardt in een welles-nietes
"discussie": alles draait rond wat je in je TOC "berekening" meeneemt...

> De doelgroep zijn politiekers die iets met hun nieuw opgedane kennis in
> hun gemeente zullen willen doen.
Is het provinciale niveau niet beter geschikt voor dit soort
doeleinden dan het federale?

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480