[Openstandaarden] Congres

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Fri Oct 3 10:02:51 CEST 2003

On Fri, Oct 03, 2003 at 09:48:48AM +0200, Onno Timmerman wrote:
> [...]
> zitten om te zien wat er mogelijk is. Wie er gaat spreken en over welke
> inhoud. Ik heb ook nog niet alle details binnen van hoe het exact
> georganiseerd gaat worden.  Iedereen is natuurlijk welkom op het
> Federaal parlement.
>
> Ik blijf er wel bij dat er twee zaken moeten uitgelegd worden. Open
> standaarden en Vrije Software
>
> 1. Wat zijn openstandaarden. Waarom zijn open standaarden belangrijk.
> Hoe open standaarden implementeren
>
> 2. Wat is Vrije Software. Kan Vrije Software een kostenbesparing

Ik zie hier een heel goede formulering in:

1. open standaarden als "principieel" element van de dienstverlening
naar de burger.

2. vrije software als mogelijke "praktische" verbetering om bepaalde
zaken kosten efficienter of met meer gebruiksgemak (bijv. meer uptime,
minder virussen, ...) te realiseren.

> De doelgroep zijn politiekers die iets met hun nieuw opgedane kennis in
> hun gemeente zullen willen doen. Tenminste als het verhaal niet te
> technisch en sappig genoeg blijft. De studiedienst zal hen dan met
> vragen & antwoorden blijven verder helpen.

Ik ben ev. bereid om over het tweede iets te zeggen en te demo-en
(op een iets minder technisch niveau). Dat is ook een stuk de discussie
die ik op desktop@ verwacht.

Peter