[Openstandaarden] OOo 1.1, wiki

Jan Borlez Jan.Borlez at KMO-IT.BE
Fri Oct 3 11:08:04 CEST 2003

Dat is misschien correct. AL vermoed ik dat er ook
competente/welwillende mensen bij zijn. Ik vermoed dat ik mijn pun t
niet goed omschreven heb. De bedoeling is NIET de noden te onderzoeken
van de scholen. Vrij cru gesteld. Heel wat scholen hebben GEEN - of zeer
SUMMIERE IT-tools voor hun eigen administratie en deze van de
leerkrachten.

Wat is de bedoeling dan WEL?
Vragen of ze bereid zijn om willen oeverwegen om de SUMMIERE tools te
gebruiken. Vragen dat op desktops die de leerlingen en leerkachten
gebruiken deze tools staan ipv we standaard applicaties van Microsoft.
Weet ook dat heel wat scholen dikwijls NIET beschikken over een netwerk
met gestructureerde bekabeling of NIET beschikken over een server.

> ondersteuning is dat al je data stromen via een gegevensbank
> verlopen, zelfs het aanmaken van brieven en verslagen en
> spreadsheets. (Openoffice heeft nu al de mogelijkheid om je
> data in spreadsheets uit een gegevensbank te laten komen.)
> Dit kan technisch allemaal met vrije software, en ook MS
> werkt stilletjesaan in die richting met hun Office; als we
> wachten tot onze doelgroep het belang van de gegevensbank
> doorheeft _omdat_ ze het in hun Office zien zitten dan zijn
> we weer te laat, en gaat MS met de "innovatie-eer" en
> andermans pluimen lopen...

Dat is correct.