[Openstandaarden] Dinsdag 14 oktober: Wereld Standaardendag

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Mon Oct 13 17:58:02 CEST 2003

On Mon, 13 Oct 2003, Andy Goossens wrote:

> ZDNet.be heeft een artikeltje over "EU benadrukt belang van open standaarden":
> http://www.zdnet.be/news.cfm?id=30977
>
> Daarin staat ook dat dinsdag 14 oktober het Wereld Standaardendag is. (Val ik
> even uit de lucht...)
>

> Tijd om een persmededeling uit te sturen voor deze belangrijke dag? ;-)

Geen slecht idee! Misschien als onderwerp nemen de ontwikkeleingen in
de nabije toekomst die voor open standaarden belangrijk zijn. (Een
soort state-of-the-union :-)
Zoals:

- OpenOffice.org standaardisatie
- nieuwe Office formaten vormen bedreiging
- Windows Media Formats vormen bedreiging
- goede nieuws van EU en  W3C: geen "RAND" en patenten op formaten
- ...

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480