[Openstandaarden] Instant messaging - jullie gedacht?

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Thu Oct 16 15:43:43 CEST 2003

On 16 Oct 2003, Mark Van den Borre wrote:

[...]
> Mijns inziens is dat in innerlijke tegenspraak.
Neen: een _echt_ vrije markt kiest zonder regulering tegen monopolies.
Maar IT is nu eenmaal geen vrije markt. (Merk op dat ik niet ICT zeg,
maar IT, want de "C" kant van de zaak is wel erg concurrentieel.)

[...]
> Het enige waar ik aan dacht was het reguleren van wat een gigantisch en
> groeiend probleem is, de lock-in.

Daar kunnen we onderuit _zonder_ regulering: de grote klanten (en dat
zijn onder andere overheden) _kiezen_ voor open, lock-in-vrije
standaarden en clients, en dan volgt de markt wel.

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480