[Openstandaarden] Instant messaging - jullie gedacht?

Christophe Devriese oelewapperke at ulyssis.org
Thu Oct 16 22:45:58 CEST 2003

On Thursday 16 October 2003 13:03, Herman Bruyninckx wrote:
> Ik denk dat we _tegen_ monopolies moeten ijveren, maar niet _voor_
> regulering...

Ik denk dat je hier wel een punt hebt, maar meer en meer wordt de IM wereld de
telefoon wereld he. Als belgacom verplicht wordt van haar netwerk
toegangkelijk te maken, waarom dan MSN niet ?

De enige reden dat MSN populair is is dat het bij windows zit, wat in principe
zeker de populariteit van MSN illegaal maakt (het is immers gecreeerd door
middel van een oneerlijk voordeel in de markt).

Ik vind dat openstandaarden er zeker voor mag ijveren en het standpunt mag
innemen dat MSN bv. moet het jabber protocol gaan gebruiken.

Er is niets dat ze niet kunnen doen met het jabber protocol dat ze wel zouden
kunnen doen met een eigen protocol, het legt hun geen beperkingen op, dus van
die kant moeten ze geen excuses gaan zoeken.

Oelewapperke