[Openstandaarden] Microsoft DRM

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Sun Oct 19 18:24:11 CEST 2003

At 2003-10-19 17:15, you wrote:
> Hoe gaat deze nieuwe functie van Microsoft in zijn werk.
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/3205080.stm
>
> Men zou e-mails kunnen timestampen voor een vernietigingsdatum. Betekent
> dit een protocol toevoeging aan het e-mail gebeuren. Zal het betekenen dat
> enkel e-mail nog gelezen kunnen worden door microsoft programmas?
> Is dit wel wettelijk?

Zal waarschijnlijk enkel werken voor mails die binnen een MS-systeem
blijven (Outlook + Exchange).  Mogelijk zal MS's nieuwe DRM-gedoe
daarvoor gebruikt worden, zoals ze ook bij Office willen doen. Andere
systemen zullen dan een licentie moeten krijgen om mee te mogen doen...

Zo'n systeem bestaat overigens al jaren van andere bedrijven; als ik
me niet vergis kon met het vroegere mailsysteem dat op m'n vaders werk
gebruikt werd, ook al zoiets (en dat was een stuk antiek dat nog op een
aantal oude minicomputers draaide... ;-)

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9