[Openstandaarden] Re: software-octrooien

Mark Van den Borre mark at markvdb.be
Mon Oct 20 22:54:05 CEST 2003

Dag Danny,

Op ma 20-10-2003, om 22:10 schreef danny starre:
> Hallo, ik lees op uw website het volgende:
>
> OpenStandaarden.be is zwaar gekant tegen dit voorstel om software-octrooien
> te
> legaliseren. Uit academische studies (zie  ) blijkt dat software-octrooien
> niet het verhoopte positief effect hebben op het innoverend vermogen van
> bedrijven, en blijkt er zelfs een globaal negatief effect te zijn op de
> economie met enkele winnaars en veel verliezers
>
> Graag zou ik willen weten welke academische studies bedoeld worden.
>
> mvg.
> Danny Starre

Er is een fout geslopen in de tekst van het persbericht zoals die op
onze website is terechtgekomen. Onze excuses daarvoor. We passen het zo
snel mogelijk aan. Zonder uw melding had het daar zo verdoken nog lang
kunnen staan. Bedankt dus.

Intussen kan het volgende document u allicht verhelderen:

http://www.researchoninnovation.org/swpat.pdf

Vriendelijke groet,

Mark Van den Borre
OpenStandaarden.be