[Openstandaarden] Instant messaging - jullie gedacht?

Christophe Devriese oelewapperke at ulyssis.org
Tue Oct 21 00:39:38 CEST 2003

Top dit maar eens, msn is een supergebruiksvriendelijk programma. Vb :

De installatie van msn :
1) je geeft uw gebruikersnaam in (eventueel eentje aanmaken, maar meestal
niet)
2) er is geen stap 2

On Saturday 18 October 2003 16:05, Sander Devrieze wrote:
> Zie Psi-cvs (momenteel stabieler op Linux dan "stabiele" 0.9-release) en
> verras uzelf ;)

We hebben het hier over gebruiksvriendelijkheid en jij komt af met de CVS
versie van een programma. Sorry voor het brute antwoord maar hier vind ik het
toch echt wel erg.

> Trillian Pro: http://www.ceruleanstudios.com/img/contactlist.jpg
betalend, maar verder idd zeer goed alternatief, heeft echter niet genoeg
bekendheid om messenger te toppen
> Kopete: http://kopete.kde.org/img/screenshots/other/msnpicture1.png en
> http://kopete.kde.org/img/screenshots/other/msnpicture2.png
linux only (ik weet dat het ook op cygwin werkt, ik blijf bij linux-only)
> Gaim: http://gaim.sourceforge.net/screenshots.php?file=newlist.png
Lelijk, en dan bedoel ik echt oerlelijk + zeer onduidelijke interface

> [...]
> http://miranda-im.org/download/index.php?action=display&id=5
> http://miranda-im.org/download/index.php?action=display&id=35
> http://miranda-im.org/download/index.php?action=display&id=41
> http://miranda-im.org/download/index.php?action=display&id=34

> Eventuele spellchecking, vertaling, mirmir, ILE, smtp-transport met
> spam-bescherming, lage systeemeisen, gebruiksvriendelijkheid, interface in
> verschillende talen, bepaalde plugins bij sommige clients, MUC (kan véél
> meer dan MSN groupchat!), unicodesupport bij veel clients,...

Bijna niemand gebruikt deze. (Spellchecking vond ik als < 18 jarige eerder
lastig).

En we spreken hier voor 95% over mensen die niet in staat zijn van zelf hun
outlook in te stellen he (en 20% die het met een boekje waarin het screenshot
per screenshot staat nog niet kunnen)

Oelewapperke