[Openstandaarden] ter info

Andy Goossens andygoossens at pandora.be
Tue Oct 21 17:02:03 CEST 2003

On Tuesday 21 October 2003 16:25, Tijl Vercaemer wrote:
> Beste deelnemer,
>
> De Beleggerscompetitie is enkel voorzien voor Windows gebruikers die IE
>  gebruiken als webbrowser. Onze excuses voor dit ongemak.

Flauwekul natuurlijk. Dit is zeer duidelijk een probleem op hun servers. Ze
moeten daarvoor niet afkomen met het browser-excuus. (Ik zie niet in waarom
je zelfs je browser hebt vermeld.)

Ik vind het wel bizar voor een Win-IE-only site om Javascript code te bevatten
die Netscape detecteert en daarop enkele cookies bewaart met instellingen.
:-)

<code>
if (navigator.appName.indexOf('Netscape') >= 0) {
	browserType = 'NS';
}
(...)
if (browserType == 'NS') {
	if (browserVersion >= 5) {
		screenWidth = screen.width;
		screenHeight = screen.height;
	}
}
(...)
</code>

Trouwens, mijn pa heeft daar ook al eens aan meegedaan (vorig jaar, als ik me
niet vergis). Dat moet dan ten tijde van Konqueror 3.0.x geweest zijn... Ik
weet nog dat er toen met Konqueror geen grote problemen waren (buiten de
rendering van enkele html-rariteiten dan).

Voor de rest zie ik ook niet in waarom die site eigenlijk Win-IE-only moet
zijn. Op een paar rariteiten na op het vlak van HTML code, is deze site voor
iedereen vlot toegankelijk. (Als ik die overbodige Java ticker applet en de
ontbrekende ALT attributen niet meereken.)

--
// Andy Goossens

// Quote of the moment:
Refreshed by a brief blackout, I got to my feet and went next door.
-- Martin Amis, _Money_