[Openstandaarden] Instant messaging - jullie gedacht?

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Tue Oct 21 21:01:24 CEST 2003

Op dinsdag 21 oktober 2003 00:05, schreef Mattias Campe:

> 'k Denk dat transports (alhoewel ze duidelijk voordelen hebben:
> http://users.pandora.be/cobnet/ict/Jabber/jabber_vvv.html#vvvK487) vr de
> meesten nt weggelegd zijn, oa. om bv. bestanden dr te zenden.

En waarom zou men bestanden versturen ook niet kunnen implementeren op een of
andere manier in het transport? Voor elk probleem is er wel een oplossing te
vinden...dus als ge goesting hebt en over de mogelijkheden beschikt om zoiets
te maken... ;) Volgens mij is de kans dan zelfs groot dat het beter gaat
werken met Jabber (ik denk aan firewalls en Nat-configuraties).

> 'k Denk
> dus dat de meesten makkelijkst af zijn met een multi-protocol client

En zoals je al vermelde heeft dat ook (nu toch nog "ook" :) ) nadelen :)

<snip>

> Hier vermoed ik dat het avatars zijn van AIM, maar MSN zal dan wellicht
> ook wel mogelijk zijn :-).

Zou kunnen: wegens "gebrek" aan een MSN-account kan ik dat zelf niet testen :)

<snip>
> Knap opzoekingswerk, merci :-)

Graag gedaan.

> MUC ga ik es moeten uitproberen en uitspitten :-). Beschouw je het al
> als een vervanging van irc, qua features en gebruiksgemak?

Ik wel (maar ik irc dan ook bijna niet). En als dat nog niet genoeg is:
http://jig.jabberstudio.org/

- --
Mvg, Sander Devrieze.