[openstandaarden] Dexia (publiweb)

Ward Vandewege ward at pong.be
Mon Sep 15 22:02:02 CEST 2003

Hallo,

Dexia is niet de enige bank met zo'n idiote politiek. De KBC doet ook
zo'n check op hun KBC online site. Officieel werkt dat alleen met
Netscape 4.x op Linux.

Ik heb hun gebeld en ze zeiden 'de KBC is niet zo snel met software', en
stuurden me effectief met een kluitje in het riet, zo van 'ik ga het
doorgeven'.

Op hun site staat ook parmantig:

===============================
   KBC-Online onder Mac OSX

  Door een combinatie van verschillende factoren functioneert KBC-Online
  momenteel niet onder Mac OS X (of hoger).
  KBC Bank & Verzekering onderzoekt echter samen met Apple België de
mogelijkheid om dit probleem te verhelpen. Zodra er meer informatie
beschikbaar is, zal onze Mac-cliënteel daarvan op de hoogte worden
gebracht.
  KBC Bank & Verzekering verontschuldigt zich voor de ongemakken die
haar Mac-abonnees op dit ogenblik ervaren. Voor meer informatie: klik
  hier
==========================

Dus, 2,5 jaar (of is het al langer?) na de release van OS X is dat nog
altijd niet opgelost.

Enfin, niet getreurd, je kan die JVM check omzeilen door naar
https://kbconline.kbc.be te surfen. Maar het is me nog niet gelukt om
dan met Mozilla of MozillaFirebird de applicatie kunnen doen starten.

Wat misschien wel een goed of idee is, is een matrix van banken en
compatibiliteit met software die open standaarden ondersteunt op te
stellen. Misschien wel een idee voor op de site?

                MS+IE   MS+NS4  LIN + NS4     LIN+MOZ    MAC OSX

KBC Online        JA       JA      JA          NEE        NEE
Dexia Publiweb    JA        ?      NEE         NEE         ?

Vul gerust aan... Het zou eigenlijk een drie-dimensionele matrix moeten
worden met OS/Browser/Bank.

mvg,
Ward.