[Openstandaarden] EU Parliament Approves Software Patents

Kristoff Bonne kristoff.bonne at compaqnet.be
Wed Sep 24 16:28:15 CEST 2003

Gegroet,

Bert Rodiers wrote:
> De meesten zullen het ondertussen wel ergens gezien hebben:
> http://yro.slashdot.org/yro/03/09/24/1253227.shtml?tid=155&tid=185&tid=99

Probleem is dat het eigenlijk nogal moeilijk is om uit-te-maken als het
resultaat nu positief of negatief is.

De meeste opmerkingen zijn redelijk negatief; maar sommige artikels
(zoals het franstalig artikel waar naar verwezen werd) is meer genuanceerd.

Een stuk in de discussie staat er zelfs "a massive victory for the open
source community".
Zie http://yro.slashdot.org/comments.pl?sid=79769&cid=7042805

En, als ik artikel 6a (of is het nu 6bis) lees; dan lijkt me dat toch
zeker niet slecht. Dan wil dat m.i. zeggen dat het MS niet mogelijk zal
zijn om -via patenten- een word/exel/... import-plugin voor Open Office
onmogelijk te maken.

Of heb ik het verkeerd op?

Cheerio! Kr. Bonne.