[Openstandaarden] Voorstel voor persbericht over nieuwe patentrichtlijn

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Wed Sep 24 22:25:09 CEST 2003

On Wed, Sep 24, 2003 at 10:16:49PM +0200, Dominique Devriese wrote:
> Als organisatie die het gebruik van Open Standaarden wilt bevorderen,
> steunt Openstandaarden.be deze nieuwe patentrichtlijn.  Wij willen de
> europarlementariërs bedanken voor hun werk, en wij vragen aan de
> relevante autoriteiten om deze nieuwe richtlijn snel in de nationale
> wetgeving in te bouwen.

Voor alle duidelijkheid: 't is nog niet gedaan hoor! Nu moet de
Europese Commissie dit nog bekijken (en waarschijnlijk gedeeltelijk
opnieuw verprutsen) en dan moet het parlement er zich nog eens over
uitspreken.

Pas als dan alles goedgekeurd wordt, is de directieve er. En dan pas
moeten de nationale politici het inbouwen in de wet.

Ik weet het, 't is moeilijk "transparant beleid" te noemen ;-)

Dieter

--
Homepage: <http://www.student.kun.nl/dieter.vanuytvanck/>
Neen tegen softwarepatenten in de EU! --> http://www.softwarepatenten.tk/