[Openstandaarden] Istand messaging

sVennieboy svennieboy at linux.be
Thu Sep 25 18:14:20 CEST 2003

On Thu, 25 Sep 2003 at 10:11:21 +0200, Mattias Campe(mattias.campe at UGent.be) wrote:
> Sander Devrieze schreef:
>
> Ik _denk_ dat het verhaal als volgt gaat (als ik alles goed verstaan heb
> op jdev, die op hun beurt het ergens anders goed moeten verstaan
> hebben). MSN zegt publiek dat ze om "veiligheidsredenen" hun protocol
> moeten updaten. De (grootste) verandering is dat de client zich zal
> moeten identificeren a.d.h.v. een (SSL?-)certificaat. De
> "veiligheidsreden" zou dan enkel zijn dat Microsoft dan met meer
> zekerheid kunnen zeggen dat de client die met hun netwerk verbonden is
> een échte MSN-client is. Een "onoffiële" client zou dan in principe dat
> [...]

Dit doet mij denken aan de heisa rond de DeCSS code. Is het principe dat
je hier uitlegt daar analoog aan of niet? Want dan hebben we toch een
precedent en weten we wat er ongeveer gaat gebeuren waarschijnlijk...
DeCSS hield toch ook in dat er een beveiligings-sleutel werd gevonden
(m.i. analoog aan het SSL-certificaat uit uw uitleg) die toelaat DVD's
te decrypteren.

--
Great minds discuss ideas
Average minds discuss events