[Openstandaarden] reactie naar kranten vanuit OS.be i.v.m. IM?

Ward Vandewege ward at pong.be
Thu Sep 25 20:14:10 CEST 2003

Sander Devrieze wrote:
> Hallo iedereen,
>
> Daar ik vandaag gemerkt heb dat de kranten aandacht besteden aan MSN (i.v.m.
> sluiten van hun chatrooms), lijkt het mij misschien nuttig dat we in naam van
> OpenStandaarden.be een reactie sturen naar die kranten i.v.m. Open
> Standaarden voor chatten.
>
> Voor zover ik weet had De Standaard een artikel over de aangelegenheid
> (redelijk neutraal) en had Het Nieuwslad daar bijna een halve pagina vol met
> "reclame" staan :(
>
> Is dit een goed idee of doen we beter dergelijk berichtje als XMPP Open
> [...]

Ik denk dat het een goed idee is. Beter het ijzer smeden als het heet
is. Een gelegenheid om een ander perspectief aan een PR-stunt van
Microsoft vast te knopen mogen we niet verloren laten gaan. Of die
standaard nu al echt af/open is of niet doet er niet zoveel toe als het
maar (redelijk) zeker is dat die het binnenkort wordt. In elk geval
zouden we jabber al naar voor kunnen schuiven als een goed alternatief
waarvan het protocol goed gedocumenteerd is (dacht ik toch), en dus 'open'.

Terzijde: Wat gaan ze nu eigenlijk doen om die XMPP 'officieel' open te
maken?

mvg,
Ward.