[Openstandaarden] Nieuw voorstel voor persbericht over richtlijn softwarepatenten

Christophe Devriese christophe.devriese at student.kuleuven.ac.be
Sat Sep 27 21:54:57 CEST 2003

On Thursday 25 September 2003 22:33, Dominique Devriese wrote:
> Kan iedereen zich vinden in deze tekst ?
>
> Bedankt
> domi
>
> Wij hopen ook dat het Europees Parlement zijn controlerende functie
> t.o.v. het Europees Patentenbureau (EPO) ernstiger gaat nemen dan in
> het verleden.  Er moet op toegezien worden dat het EPO patenten enkel
> toekent op basis van de wettelijk bepaalde voorwaarden, in
> tegenstelling tot de huidige praktijken.

Hoewel ik wel vind dat dat ergens wel waar is, is het natuurlijk in de eerste
plaats de fout van het EPO, en slechts in tweede instantie die van het
parlement. Ook vind ik niet dat een wetgevende organisatie (parlement) moet
toezicht houden op wat eigenlijk een uitvoerende organisatie (EPO), dat is
een taak voor de rechterlijke macht, of vergis ik mij hierin op Europees
niveau ?

Christophe