[Openstandaarden] Nieuw voorstel voor persbericht over richtlijn softwarepatenten

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Sun Sep 28 15:33:15 CEST 2003

At 2003-09-27 21:54, you wrote:
>Ook vind ik niet dat een wetgevende organisatie (parlement) moet
>toezicht houden op wat eigenlijk een uitvoerende organisatie (EPO), dat is
>een taak voor de rechterlijke macht, of vergis ik mij hierin op Europees
>niveau ?

In België houdt de wetgevende macht ook toezicht op uitvoerende (overheids-)
instellingen.  Denk maar aan Commité P, Commité I, de parlementaire
onderzoekscommissie rond Sabena, ...
Ook in Europa is dat zo, zie o.a. het onderzoek rond Eurostat nu.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9