[Openstandaarden] Open brief betreffende Open standaarden?

Wim Deprez wim.deprez at student.luc.ac.be
Fri Apr 9 12:51:29 CEST 2004

Jan-Frederik Martens wrote:

> Hallo allemaal,
>
> Ik heb wat mails uitgewisseld met Mark Van den Borre, en die heeft me
> geadviseerd om rechtstreeks de openstandaarden mailinglist aan te
> spreken.
>
> Ik ben op zoek naar een goede tekst betreffende het belang van open
> standaarden, verstaanbaar voor niet-IT mensen.

Hoi,

twee jaar geleden ben ik begonnen met zo een tekst
(http://lumumba.luc.ac.be/wim/work/OpenStandards/). sinds november 2002
is er een tweede versie van, maar sindsdien heb ik er niet meer
aangewerkt. momenteel schaam ik mij een beetje voor de nogal
kinderachtige schrijfstijl (als dat echt te storend is, bekijk dan zeker
de referenties eens, daar staan een aantal interessante documenten
tussen!). zodra ik uitgethesised ben zal ik een nieuwe versie proberen
te schrijven :-)

> Concreet: De studentenvereniging ISW (http://isw.student.khleuven.be)
> wil een open brief naar alle personeelsleden van de Katholieke
> Hogeschool Leuven sturen om op te roepen tot het gebruik van open
> bestandsformaten, ipv de typische .doc/ppt/... files.
> Er zijn een heleboel zinnetjes te vinden die vertellen waarom OS
> belangrijk zijn, maar niet echt een coherente tekst.
> Weet iemand soms of zoiets bestaat, en indien niet, zou het dan geen
> goed idee zijn om zoiets op jullie website te plaatsten? Zoiets zo
> vele malen kunnen hergebruikt worden door andere groepen of individuen.

veel succes, dat kunnen we enkel toejuichen natuurlijk :-)

> Met vriendelijke groeten,
>
> Jan-Frederik Martens
>
> PS: Ik ben niet ingeschreven op de mailinglist, gelieve me te CC'en.

Met vriendelijke groeten,

    --wim deprez