[Openstandaarden] Re: artikels softwarepatenten

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Tue Apr 20 15:20:11 CEST 2004

On Tue, Apr 20, 2004 at 02:59:50PM +0200, Peter Vandenabeele wrote:

> Kun je eens wat voorbeelden van "Closed Software" SME's die openbaar
> tegen zijn ? (Opera zou je inderdaad hierbij kunnen tellen, ... anderen ?).

Een snelle lijst:

http://petition.eurolinux.org/index_html (zie "more sponsors", zijn
ook open source bedrijven bij)

Heb zo niet direct verder een lijst bij de hand.

> De eerste indruk die ik kreeg, was dat de betoging (ik was er zelf ook) toch
> vooral gedreven werd door Open Source voorstanders en minder door klassieke
> (closed source) software SME's.

De betoging in elk geval wel. Volgens mij zaten bij de conferentie wel
verschillende makers van "gesloten" software. Ik moet dat nog eens
checken.

Maar we hebben inderdaad nood aan meer KMO's / MKB's die zich
expliciet uitspreken tegen softwarepatenten. Ik geloof dat o.a.
Jean-Luc Halleux daarbij al een paar goede contacten gelegd heeft.

Mvg,

Dieter

--
Homepage: <http://www.student.kun.nl/dieter.vanuytvanck/>