[Openstandaarden] Belpic

Luc Stroobant luc at pub.telenet.be
Thu Aug 5 20:34:21 CEST 2004

On Thu, 2004-08-05 at 20:23, Jan Claeys wrote:

> Als _alle_ benodigde specificaties beschikbaar zijn om een door het
> ministerie _erkende_ firma in staat te stellen daar software voor te
> leveren, zie ik niet meteen een probleem.

Novell werkt aan software om aan te loggen op PCs met de elektronische
identiteitskaart. Dat zou ook al getest zijn en goed werken. Dus ergens
zal er wel iets van specificaties te verkrijgen zijn... En aangezien
Novell tegenwoordig erg Linux-minded is, is de kans groot dat ze hun
systeem crossplatform hebben gemaakt. (zal het eens navragen, we zijn er
toen niet dieper op in gegaan)

Voor de rest: het lijkt me evident dat niet iedereen zomaar info mag
wegschrijven of aanpassen op die kaart. Het platform dat daar voor
gebruikt wordt moet niet werken op alle systemen van de burgers, zolang
zij de kaart kunnen lezen op hun OS naar keuze is er niet echt een
probleem.

Luc