[Openstandaarden] Belpic

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Fri Aug 6 12:18:23 CEST 2004

At 2004-08-06 09:14, you wrote:

 >Als kennis van hoe het systeem werkt dat systeem onveilig maakt is het
per
 >definitie niet cryptographisch veilig. Cryptographische systemen gaan er
 >altijd vanuit dat 'the enemy knows the system' (staat bekend als
Shannon's
 >Maxim)

Er is wel nog een verschil tussen veilig en veiliger, of onveilig en
onveiliger...

Als je het wachtwoord (of whatever) te weten komt, maar geen fysieke
toegang tot het systeem hebt, kan je met die info zelf zo'n systeem
(proberen) namaken, zonder die info kan je dat niet.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9