[Openstandaarden] Staatsecretarus Vanvelthoven wil goedkope internet computer, een kans voor Open Office / firefox / e.d.

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Fri Dec 3 12:43:57 CET 2004

On Fri, Dec 03, 2004 at 09:01:10AM +0100, Kristoff Bonne wrote:
> Gegroet,
>
> Onderaan dit bericht (over de nieuwe e-id) staat een interessante opmerking:
>
> http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/041202chattenEIK/index.html
>
> "Iedereen voor 20 euro per maand op het net
>
> Vanvelthoven heeft nog meer plannen met het internet. Hij wil ook dat zo
> veel mogelijk landgenoten zo goedkoop mogelijk op het net kunnen.
>
> Hij wil dat er een manier wordt gevonden om een goede en goedkope
> computer te bouwen die voor 20 euro per maand kan aangesloten worden op
> het internet.

> [...]

Ja, maar ook een kans voor een dedicated firma om hier een
professioneel voorstel te doen. Het ligt niet in de business
doelstelling van de firma waar ik werk, maar uiteindelijk moet
een groep mensen toch eens een firma oprichten die het "niveau"
heeft om voor een Fedict etc. een ernstig partner te zijn, maar
ook de toewijding aan Open Source heeft om dit soort projecten
als hun kerntaak op te nemen (en niet als een opportunistisch
projectje naast andere Closed Source en Hardware sales).

Misschien moeten we deze discussie maar op desktop at openstandaarden.be
verder zetten ?

Peter