Off-topic: Re: [Openstandaarden] Staatsecretarus Vanvelthoven wil goedkope internet computer, een kans voor Open Office / firefox / e.d.

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Fri Dec 3 21:27:30 CET 2004

Op vrijdag 3 december 2004 18:47, schreef Tijl Vercaemer:

> 't is een oud idee, en het heeft nooit echt succes gehad, maar misschien is
> het door de beschikbaarheid van allerlei breedband internet aansluitingen
> nu wel haalbaar: de Netwerk Computer.
<snip details>

Lijkt mij niet zo interessant: single point of failure...handiger lijkt mij
clustering en slimme systemen die zichzelf herstellen. Ik denk dat die dingen
in de toekomst misschien ook wel gebruikt gaan worden voor desktopachtige
toepassingen:
* snelle netwerken worden steeds goedkoper
* en zo worden makkelijker te installeren (draadloos)
* steeds meer mensen storen zich eraan dat hun computer zoveel lawaai maakt
* steeds meer apparaten krijgen een processor en netwerkmogelijkheden
(spelconsoles, GSM's, PDA's, MP3-spelers, digitale televisie,...)

Door de cluster kan je de rekenkracht van al je apparaten gebruiken en heb je
dus minder krachtige processoren/koeling nodig. Je kan ook overal aan je
bestanden en je hebt ineens backups.

--
Mvg, Sander Devrieze.

xmpp:sander at l4l.be ( http://jabber.l4l.be/ )