[Openstandaarden] Staatsecretarus Vanvelthoven wil goedkope internet computer, een kans voor Open Office / firefox / e.d.

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Sun Dec 5 11:58:24 CET 2004

On Sat, Dec 04, 2004 at 12:20:04PM +0100, Herman Bruyninckx wrote:
[...]
> systeem wordt als "eiland" geleverd: 1 Xp machine met de EID applicatie op,
> die PC mag voor niets anders gebruikt worden, en de EID mag op geen
> andere PC geinstalleerd worden. Het begin van een nachtmerrie voor de
> gemeentelijke ICT-mensen...

Yuck.

> De EID is m.i. van voldoende symboolwaarde (= een van de eerste egov
> projecten waarmee _iedereen_ in contact zal komen) om vanuit
> OpenStandaarden.be een reactie aan de staatssecretaris te richten.

Absoluut! Als die XP-machine voor niks anders gebruikt mag worden, en
een kaart met mijn persoonlijke, privé-gegevens erop, alleen vanuit één
of ander compleet gesloten /platform/ gelezen kan worden, dan heb ik zo
mijn twijfels over de beveiliging van dat platform...

--
         EARTH
     smog  |   bricks