[Openstandaarden] Staatsecretarus Vanvelthoven wil goedkope internet computer, een kans voor Open Office / firefox / e.d.

Peter Strickx peter.strickx at gmail.com
Sun Dec 5 15:31:13 CET 2004

Beste,

Vooral in reactie op een aantal eID opmerkingen:

- de eID kan gelezen worden met behulp van een PC/SC kaartlezer en de
toolkit die kan
gedownload worden via www.belgium.be/fedict/ -> Projecten -> eID
De toolkits zijn beschikbaar in Java, Linux, Solaris, MacOSX en Windows

De reden waarom bij de 11 pilootgemeenten een "eiland" is opgezet was enkel voor
de ondersteuning. Bij problemen kon het dus NIET aan de interactie met andere
software liggen.
Vandaag draaien al heel wat gemeenten hun vertrouwde PC toepassingen
op de PCs die
gebruikt worden voor het afleveren van de elektronische identiteitskaart.

Met vriendelijke groeten,

Peter Strickx