[Openstandaarden] Staatsecretarus Vanvelthoven wil goedkope internet computer, een kans voor Open Office / firefox / e.d.

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Mon Dec 6 08:57:06 CET 2004

On Fri, Dec 03, 2004 at 11:12:58AM -0500, Ward Vandewege wrote:

> Hmm ja misschien. In de VS kan je een volledige computer kopen voor +- $400
> (da's een dikke 300 Euro). Je krijgt dan (meestal) geen Windows, maar typisch
> 1 of andere Linux versie as OS. Schitterend eigenlijk, want voor zo weinig
> geld krijg je dan een machine die gegarandeerd volledig werkt onder Linux :)
> Soms kan het zelfs nog goedkoper - vorige week ('the day after Thanksgiving',
> typisch de drukste koop-dag van het jaar) waren er stunts met volledige
> systemen voor $200. Dat zijn prijzen zonder BTW, maar die is maximum 8 of 9
> procent, hangt een beetje af van waar je bent.

The Buffalo News, Sun, 05 Dec 2004 6:09 AM PST
Many PC buyers gravitate toward cheap models
http://www.buffalonews.com/editorial/20041205/1064202.asp
Computer sellers have sunk to a new low. In a post-Thanksgiving sale,
retailer Fry's Electronics advertised a personal computer for
+$99.99, a price that made even industry analysts gasp.

Ik weet niet als je ooit in Fry's bent geweest, maar dit is wel een
mega-store waar we hier alleen jaloers op kunnen zijn (begonnen als kleine
winkel van elektronica componenten).

Peter