[Openstandaarden] Philippe De Coene en een antivirus voor iedereen

Paul Cobbaut pol at cobbaut.be
Mon Dec 20 15:50:29 CET 2004

Jo vraagt, pol draait ;-)
...al is het een beetje offtopic...

Als reactie op een gesprek op radio1 actueel,
heb ik volgende e-mail naar Philippe De Coene gestuurd.

Geachte Heer De Coene,

met aandacht luisterde ik naar U op radio1.

U praat over antivirus-programma's voor iedereen.
Zou het niet beter zijn om de oorzaak van het probleem aan te pakken ?

Ik werk sinds 1995 als netwerkbeheerder, en heb sinds 1995 verschillende pc's
en servers verbonden met internet, en nooit een virus of een spyware opgelopen(*).

De reden van bestaan van 99 procent van de virussen van vandaag is terug te brengen
tot twee programma's : MS Outlook(Express) en MS Internet Explorer. Voor beide
programma's zijn er zeer goede *gratis* alternatieven (o.a. Thunderbird en Firefox).
Deze programma's werken perfect en veilig op Microsoft Windows, maar zijn helaas
nog vrij onbekend bij het grote publiek.

U kan in uw positie nu reeds promotie maken voor gratis alternatieven,
en daarmee internet een veel veiliger plaats maken voor iedereen.

Indien U dat wenst zorg ik voor een volledige lijst van alternatieven,
met de nodige links naar websites.

hoogachtend,
Paul Cobbaut

(*)Mijn eerste (en laatste negatieve) ervaring met een computervirus was in 1988,
toen het 'byte bandit' virus een aantal van mijn diskettes naar de vaantjes hielp.

--
Geef verstoten dieren een thuis
http://www.dierenasieltienen.be