[Openstandaarden] [OT] Lijst on-demand VRT MP3-streams

Kristoff Bonne kristoff.bonne at compaqnet.be
Fri Dec 31 08:22:10 CET 2004

Gegroet,

Jeroen Budts schreef:
> Met een programma zoals jPodder [1] zou dit mogelijk moeten zijn denk
> ik, op voorwaarde dat er iemand een RSS2-feed maakt met links naar de
> te beluisteren stukjes. Voor de echte streams zou dit natuurlijk niet
> werken.

Dit zal niet lukken aangezien podcasting een geheel audio-bestand
binnenhaalt; en dus niet bruikbaar is om een een stuk van een stream
binnen-te-halen.

Wat ik doe (bv. om radio-programma's op-te-nemen van mijn DAB-radio) is
gewoon op een bepaald moment (gestuurd via "at") een "wget ..." te
starten en dan -op het einde- die wget terug afschieten.

Je zou het bv. wel kunnen gebruiken om automatisch de laatste versie van
een radio-programma binnen-te-halen op voorwaarde dat iemand (de VRT
dus) er een appart audio-bestand van maakt. (en het iedere keer een
andere naam krijgt).

Voor podcasting bestaat er trouwens iets genaamd "bashpodder", zoals de
naam zegt, een bash-script. Het ding is maar 40 lijnen maar is een
interessante basis om op verder te werken.
(Ik denk dat ik het eens ga omzetten naar perl en van daaruit verder
verwerken).
Geen ambetanten GUI, geen java, e.d. Gewoon "scripting".

> Een interessant artikel over 'podcasten' vind je overigens op het
> weblog van Luc Van Braekel [2]

Wel, ik gebruik podcasting vooral automatisch bepaalde "nieuwe muziek"
te downloaden en te beluisteren op mijn laptop op de trein.
"indiefeed.com" is één bron daarvoor en een andere is "podcasting
australia, shitfm" (tja, heb die naam niet uitgevonden) die een half-uur
programma maakt over nieuwe australische groepen.

> Groetjes,
> Jeroen
Cheerio! Kr. Bonne.