[Openstandaarden] Open your Gates

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Thu Feb 19 16:56:40 CET 2004

Onno Timmerman schreef:
> Blijkbaar haalt spirit en sp.a communciatie/marketing dienst het in het
> hoofdt om openstandaarden en vrije software te steunen.
>
> Vind het allemaal goed en wel maar ik heb daar niets mee te zien, nog
> inhoudelijk nog communicatief. Zie www.steunvrijesoftware.be en
> www.ideeenfabriek.be . Des te minder omdat de site's volledig in
> Flash/gedeeltelijk in flash zijn!

Ik vind dat men duidelijker het verschil zou moeten aanduiden tussen
"open source" en "open standaarden", zo vind ik het puntje 8, nl. "Vrije
software creëert nieuwe markten en nieuwe groei" te beperkt. Ik denk dat
"Open Standaarden creëert nieuwe markten en nieuwe groei" een veel beter
en breder standpunt is. Nu lijkt het alsof "open source"
the-one-and-only-way is.

Zou het geen goed idee zijn om een brief in naam van spirit en sp.a te
sturen waarin duidelijk wordt aangegeven waar ze wellicht de mist ingaan
en/of waar ze wel een klepel hebben horen luiden, maar dat ze niet weten
waar die klepel hangt. Misschien kan Jan zijn genuanceerde tekst hier
posten of is die nergens bewaard?

Mvg,
Mattias