[Openstandaarden] [Nieuws] Bill Gates: patent op elektronische'galerie' van schilderijen

Patrick Coeman patrick at coeman.net
Sun Jan 11 14:08:29 CET 2004

Wat de weg opent voor nog honderden andere patenten:

Patenten op het publiceren van huwelijksfoto's, kinderportretten,
dierenfoto's, auto's, vliegtuigen, etc. Waarom geen patent op het publiceren
van recepten, formules en genealogiegegevens en als klap op de vuurpijl: een
patent op het publiceren van tekens uit het alfabet via internet!

Kan men trouwens geen patent nemen op electriciteit? Lijkt me ook wat. Gates
die morgen electriciteit laat patenteren en overmorgen de wereld platlegt
wegens geen patent voor de productie en vervoer van electriciteit. Maar de
absolute klapper kan de volgende zijn: patentrecht op het ademhalen. Wie
niet kan betalen moet stoppen met ademen...

--
Patrick Coeman
www.coeman.net - www.antifa.be - www.antifa.net - www.agalev.net -