Oproep voor FOSDEM - was Re:[Openstandaarden] Fo sdem en swpat

wim.stubbe at b-rail.be wim.stubbe at b-rail.be
Thu Jan 15 09:13:00 CET 2004

Dieter Van Uytvanck  (14/01/04  19:38):
>Hallo allemaal,
>
>is er al een concrete invulling van het timeslot van OpenStandaarden
>op Fosdem 2004? Is er binnen die tijd ook iets voorzien i.v.m.
>softwarepatenten?

Antwoord net ontvangen van Fosdem organisatie:
<quote>
Impossible to do presentation on Saturday. Your presentation will be on
Sunday

 o how many presentation(s)?

   o 1
   o 2
   o more?!
<quote>

>Ik heb voor Eurolinux/FFII een aparte aanvraag ingediend, maar dat was
>jammer genoeg net iets te laat. Een infostandje zat er wel nog in. Nu
>vraag ik me af: kan openstandaarden een half uurtje of zo vrijhouden
>voor een spreker van FFII met de laatste info over softwarepatenten?
>
>Ik neem aan dat dit goed past binnen het kader van Open Standaarden...

Geen probleem,

ik wilde eigenlijk graag opnieuw een oproep doen om nog iets concreet op te
stellen voor die dag.
We hebben nog iets mee dan een maand, goed te doen dus. Ik stel voor om het zo
aan te pakken:

* Voordeel van het gebruik van Open Standaarden benadrukken.
* Extra nadruk op het feit dat Open Standaarden indirekt een hefboom is, die
politiek en maatschappelijk
veel gemakkelijker te halen is, om het gebruik van vrije software aan te
moedigen.
* Gevaar van softwarepatenten, dit zowel voor Open Standaarden als voor Vrije
Software en KMO's.

Graag zo vlug mogelijk antwoord van wie een tekst/demo wil helpen opstellen.
Indien nodig een korte bijeenkomst,
eventueel met een beperkte groep, irl om de belangrijkste stappen te zetten.

mvg,

Wim Stubbe