[Openstandaarden] Het laatste nieuws antwoord

Mark Van den Borre mark at markvdb.be
Mon Jan 26 12:49:41 CET 2004

Op ma 26-01-2004, om 11:53 schreef Wouter Verhelst:

> Niet akkoord.
Wel akkoord :) Dat is al een grote stap voor hen!

> Het feit dat ze de wereld niet Explorer-gecentreerd zien
> is uiteraard mooi, maar da's niet waar het om gaat. Een website hoort
> standaarden te gebruiken;
Ook akkoord.
>  het feit dat men op deze manier werkt, getuigd
> IMHO van een verkeerde ingesteldheid.
Precies. Dat proberen we te veranderen.

> Anders gezegd: het is weliswaar positief dat men op deze manier
> reageert, maar "uitermate positief" vind ik wat overdreven.

We vinden dat browser-identificatie niets zou mogen veranderen aan wat
de bezoeker van een site te zien krijgt.
We willen ook fake browser-identificatie (Opera dat zich maskeert als
IE,...) tegengaan.

Misschien kunnen we met aangepaste UserAgent-strings wel een boodschap
overbrengen?

http://www.ericgiguere.com/articles/masquerading-your-browser.html

Mark
--