[Openstandaarden] Onderwijs: IBM en/of open standaarden

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Tue Jun 8 11:21:39 CEST 2004

Herman Bruyninckx wrote:

> [...]
>

> Povertjes...

Soms denk ik dat er nog teveel een anti-MS attitude bestaat, waardoor
velen denken "Och, het is gratis software, en tis niet van MS, dus is
het goed". Zo lees ik op LinuxBelgium.net:

<quote
url="http://www.linuxbelgium.net/nieuws/read.php?id=9c2b550c61d5abc71a4a857afd912736">
Het departement onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap heeft met IBM een
overeenkomst gesloten.

Deze overeenkomst geldt voor alle erkende Nederlandstalige scholen in
België.

De overeenkomst houdt in dat IBM gratis de meest recente versies of
updates ter beschikking stelt van zijn meest gebruikte software.

Of dit Linux is staat niet vermeld, maar het is en blijft een goede zaak
voor het onderwijs in Vlaanderen.
</quote>

Hier staat precies "IBM + gratis => is en blijft goede zaak voor
onderwijs in Vlaanderen". 't Kan zijn dat de poster het zo niet bedoeld
heeft, maar die conclusie vind ik toch maar iets te rap...

Een pro-openStandaarden attitude zou natuurlijk beter zijn :-).

Gelukkig blijkt het nog zo slecht niet te gaan, zoals Steven Noels zegt :-).

Mattias