[Openstandaarden] de vrt leert bij?

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Wed Jun 16 22:55:08 CEST 2004

At 2004-06-16 22:05, you wrote:

 > JavaScript, die beantwoord aan de ECMA-specificatie is een open
 > standaard, die toch niet altijd even toegankelijk is voor deze blinde
 > medemens (hetzelfde met bv. png).

Opm.: correcte JavaScript = ECMAScript + een implementatie van W3C DOM.
(ECMAScript zelf beschrijft enkel de taal zelf & een aantal
standaard-objecten zoals Math e.d.)

 > Ik denk dat De Lijn (gebruikers wensen info vanuit praktische
 > overwegingen) en Canvas (gebruikers wensen info vanuit de achtergrond
 > van ontspanning) twee verschillende types sites zijn en ik ben niet
 > helemaal zeker of ze bij Canvas het design van De Lijn zien zitten.
 > Maar het kan zijn van wel hé...

Sommige mensen willen ook gewoon info zoeken over een TV-programma hé.
Maar het gebruik van gelijkaardige techniek hoeft niet te betekenen dat
de site er hetzelfde moet uitzien.  Werken met CSS is als het gebruik
van een skin...

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9