[Openstandaarden] Re: Brief staatssecretaris is er

Jonas Maebe jonas.maebe at elis.ugent.be
Thu Jun 17 13:46:27 CEST 2004

On 17 jun 2004, at 13:27, Ante Wessels wrote:

> Dan is dit een heel groot punt! Staat dit in de richtlijn zelf ook?
> Iets om
> opheldering over te vragen.

Het is mij wel eens (mondeling) letterlijk gezegd door iemand van de
Europese Commissie, maar staat niet letterlijk in de richtlijn. Hetgeen
er het dichtst bij aanleunt, is recital 7:

7. The aim of this Directive is not to amend the European Patent
Convention, but to prevent different interpretations of its provisions.

Vermits het Europese octrooiverdrag niet gewijzigd wordt en alle
Europese octrooien daaraan moeten voldoen (zowel voor als na de
richtlijn is aangenomen), verandert er niets aan het statuut van reeds
toegekende octrooien.

Jonas