[Openstandaarden] Canvas vraagt de mening van zijn bezoeker (deel II)

Laurens Dierick laurens.dierick at telenet.be
Thu Jun 24 13:36:10 CEST 2004

----- Original Message -----
From: "Mattias Campe" <Mattias.Campe at UGent.be>
To: <openstandaarden at openstandaarden.be>
Sent: Thursday, June 24, 2004 10:10 AM
Subject: [Openstandaarden] Canvas vraagt de mening van zijn bezoeker (deel
II)

> Hallo,
>
> ik heb er maar een nieuw topic van gemaakt, om zo nog eventjes de
> aandacht op deze kans te vestigen die Canvas ons biedt [1] (deze topic
> is het vervolg op 'de vrt leer bij' van Wouter Horré).

Hallo, ik ben sinds gisteren lid van deze mailinglist omdat ik me even in de
discussie rond de toegankelijkheid van de Canvaswebsite wil mengen.
Ik doe mijn verhaal.
Ik ben ICT-student en een regelmatige bezoeker van de Canvaswebsite en had
de oproep dan ook onmiddellijk gelezen en beantwoord. Ik heb een maand
geleden reeds een mail opgesteld waarin ik een aantal inhoudelijke
suggesties deed voor de nieuw Canvaswebsite. Als laatste paragraaf in die
mail, stelde ik ook een aantal toegangkelijkheidsverbeteringen voor.
Blijkbaar  is deze mail goed ontvangen want een week nadien (begin juni)
kreeg ik telefoon van Canvas. In het gesprek dat ik met een Canvasmedewerker
had, werden me enkele bijkomende vragen gesteld over hoe ik de ideale
Canvaswebsite zag. Canvas wil blijkbaar een heel nieuw inhoudelijk
websiteconcept ontwikkelen waar naast informatie over de programma's en
Canvas zelf ook plaats zou zijn voor allerhande informatie(cultuur,
maatschappelijk) die in het Canvas-profiel past. Ik werd uitgenodigd om op 7
juni 's avonds naar de VRT in Brussel te gaan om samen met andere
Canvas-surfers actief deel te nemen aan een brainstormsessie over het nieuwe
Canvaswebsite-concept. Ik moest spijtig genoeg negatief antwoorden op de
uitnodiging omdat ik als Oost-Vlaamse student in de examenperiode zat en ik
geen tijd kon vrij maken om naar het verre Brussel te reizen.
Ik weet niet hoe het verlopen is die zevende juni, maar aangezien de oproep
nog altijd op de website staat, vermoed ik dat Canvas nog altijd zoekt naar
nieuwe ideeën.
Ik wil er jullie op attent maken om het inhoudelijke niet over het hoofd te
zien. De oproep vanwege Canvas is duidelijk gefocust op het inhoudelijke
concept van de nieuwe website. Daarom zou het misschien goed zijn om ook
inhoudelijke suggesties  toe te voegen aan de mail en je niet alleen te
focussen op het technische gedeelte. Er moet zeker een adres of
telefoonnummer vermeld worden zodat Canvas jullie ook "in real life" kan
contacteren.
Ik heb de mail die ik naar Canvas stuurde spijtig genoeg verloren wegens een
format c: na de examenperiode. (mails vergeten backuppen)

Groeten,

Laurens Dierick