[Openstandaarden] Federale overheidsdiensten en open standaarden...

francis jorissen francis.jorissen at pandora.be
Mon Jun 28 21:21:58 CEST 2004

Natuurlijk is dit goed nieuws.
Maar valt een beslissing van diezelfde Ministerraard ook onder die
voorwaarden.
Dwz moet het Phenixproject nu ook aan de voorwaarden voldoen of mag het
voortbouwen op hetgeen al besloten was ?
Ik heb trouwens nooit gehoord van de firma Axylis.
Francis

Vredegerechten
(2004-06-25)

Persbericht van de Ministerraad

Op voorstel van mevrouw Laurette Onkelinx, Minister van Justitie, ging
de Ministerraad akkoord met het plaatsen van een bestelling van
informaticamateriaal bij de firma Axylis, dit ten behoeve van alle
Vredegerechten.

De informatica-uitrusting van de vredegerechten is immers aan
vernieuwing toe. Zo zullen zij over een gecentraliseerde infrastructuur
beschikken, wat op lange termijn onmisbaar is in het kader van het
informatiseringsproject van Justitie, het zogenaamde 'Phenix' project (*).

De bestelling betreft een globaal bedrag van 3,2 miljoen euro excl. BTW.

(*) Phenix is de codenaam van het toekomstig informaticasysteem van
Justitie.
Dit project, dat eind 2001 werd opgestart, beoogt de rationalisering, de
modernisering en de uniformisering van de verschillende
informaticasystemen die thans bij de Hoven en Rechtbanken worden gebruikt.