[Openstandaarden] Amendering auteursrecht digitale leeromgevingen

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Tue May 11 11:43:37 CEST 2004

Op dinsdag 11 mei 2004 00:49, schreef Wouter Vanden Hove:
<snip>
> Oeps, maak dan maar meteen grote kuis:
> http://www.reprobel.be/nl/nl_02_qui/nl_02_main.htm
> "U bezit, huurt of least een kopieerapparaat, fax, scanner,
> kantoor-offsetapparaat of duplicator? Volgens het Koninklijk Besluit van
> 30 oktober 1997 heeft u dan een toestel "onder uw leiding, toezicht of
> controle" heeft. En u maakt met dat toestel kopieën uit beschermd werk
> voor privé, interne of onderwijsdoeleinden? Dan moet u een ‘evenredige
> vergoeding’ betalen."

Volgens mij valt "multifunctional" hier niet onder want als ik ga kijken op
http://www.reprobel.be/nl/nl_02_qui/nl_02_02_impo.htm vind ik een PDF met
prijzen die je moet betalen als je die apparaten invoert. Als die
multifunctional daar dan onder het eerste kaderke valt, dan zou die 160EUR in
de prijs zitten. FF rekenen maakt dan 470-98,7(btw)-2,4793
(recupel)=368,82EUR...dat zou dan ongeveer de helft zijn en dat kan ik niet
geloven daar er toch wel heel wat dingen inzitten (printer, scanner, redelijk
groot lcd-scherpje, cardreader, netwerkondersteuning via kabel en WiFi,
webinterface,...)

--
Mvg, Sander Devrieze.

JabberID: sander at l4l.be -- ( http://jabber.l4l.be/ )