[Openstandaarden] VRT lanceert nieuwe aanpak voor internetradio

Frederik Himpe fhimpe at pandora.be
Thu Nov 4 20:23:40 CET 2004

On Thursday 4 November 2004 19:04, Dieter Van Uytvanck wrote:

> Kijk, da's nog eens goed nieuws. Als iedereen nu eens een bemoedigende
> mail stuurt (en ondertussen Ogg streaming aanbeveelt als *nog* betere
> kwaliteit voor dezelfde bandbreedte)...

Vanuit puur openstandaarden-standpunt is het dan wel een felle verbetering,
maar vanuit praktisch standpunt zie ik echter achteruitgang:

1) Met 16, 32 en 64 kbps in MP3-formaat is de kwaliteit eigenlijk bedroevend
laag voor breedbandgebruikers, vooral ook nog eens omdat in de stream om de x
seconden altijd een vervelende "hik" zit.

2) Die fameuze speler (lijkt een niet-crossplatforme Java-applet van Microsoft
te zijn?), herbergt alle on-demand streams waar je programma's kan
beluisteren, en die zijn dus nu compleet ontoegankelijk voor
niet-Windowsgebruikers (ondanks dat ze vermoedelijk ook in MP3 staan).
Vroeger waren die bestanden op de diverse radiosites toegankelijk via
rechtstreekse URL's.

--
Frederik Himpe