[Openstandaarden] IBAN berekening enkel voor Internet Explorer...

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Mon Nov 8 16:56:59 CET 2004

On Mon, Nov 08, 2004 at 04:07:17PM +0100, mark at markvdb.be wrote:

> Je bedoelt allicht open standaarden...

Inderdaad :-p

> Ik vind dit een goed idee. Ik zet zo snel mogelijk een korte beoordeling van
> Argenta op openstandaarden.be/wiki. Misschien kunnen we dat gebruiken als
> uitgangspunt voor discussie over de vorm waarin we een en ander gaan gieten?

ack.

Waar ik aan denk zijn dan 2 ortogonale lijsten met bijvorrbeeld:

1. een lijst met digitale diensten (SW en media)

- banken
- openbare diensten
- reserveringsdiensten (voor ticketten etc.)
- ASP diensten (webmail, ...)
- multi-media (muziek, video, DVD, ...) (?)
- games (?)

2. een lijst met open standaarden / gebruikersinterfaces

2.1. standaarden

2.1.1. open standaarden

- W3C
- OOo
- ...

2.1.2. vrije specificatie

- OOo
- ...

2.1.3. open specificatie

- pdf
- ...

2.2. gebruikersinterfaces

2.2.1. browsers (http/html/xml)

- IE
- Mozilla
- firefox
- Konqueror
- Macintosh browsers (?)
- ...

2.2.2. client programma's

- acroread
- xpdf
- OpenOffice
- ...

2.2.3 dedicated systems

- bepaalde MP3, DVD spelers, ...
  (bijv. welke DVD, CD's, MP3 spelen in welke autoradio's etc.
- Playstation 2
- Xbox
- mobile TV receivers (DVB-T)
- ...

Misschien (?) kan je de gebruikersinterfaces modelleren als
een implementatie van de standaarden, zodat een meer logische
relatie krijgt tussen de lijst van 2.1. standaarden en
2.2. gebruikersinterfaces

Peter